2015/02/25

Tatuoinnit


Mulla  on kaksi tatuointia. Molemmilla on mulle tärkeä merkitys jollakin tapaa.

Ensimmäisen tatuointini otin vuonna 2011. Se sijaitsee oikean jalan nilkassa. Tekstiksi otin englanniksi: " Just breathe"
Olen joutunut lukemattomia kertoja suomentamaan ja selittämään ihmisille mitä se tarkoittaa.. Ongelmana siinä on vaan se että suomeks tuo kuulostaa paljon typerämmältä :D 
Otin siis tuon tatuoinnin voiton merkkinä ja muistutukseks ajanjaksosta mun elämässäni, kun sain hyperventilaatio kohtauksia jatkuvasti (mitkä eivät kuitenkaan oleet ihan paniikkikohtauksia kai)
Niille jotka eivät tiedä mitä hyperventilointi tarkoittaa, niin tässä lyhyt selvitys:

"Hyperventilaatio eli liikahengitys tai (vanh.) ylihengitys, sananmukaisesti ylituuletus, tarkoittaa olosuhteisiin nähden liian tiheää tai syväähengitystä, jonka seurauksena on alkaloosi ja hypokalseemisen tetanian riski. Hyperventilaation aiheuttama veren hiilidioiksidipitoisuuden lasku muuttaa verta normaalia emäksisemmäksi. Elimistön happo-emäs-tasapainon järkkyminen voi johtaa hengenahdistukseenhuimaukseen, puristuksen tunteeseen rinnassa, raajojen ja suun ympäristön puutumiseen tai pistelyyn, kouristuksiin ja paniikkituntemuksiinHengitystaajuuden lisääntyminen on elimistön normaali stressireaktio. " Teksti wikipediasta.

Kohtaukset oli kamalia, kun en osannut ite rauhottua siitä, en saanu ite hengitystä tasaantumaan, jolloin aloin panikoimaan.
En muista tarkalleen miten ja kuka mut sinne käski, mut psykologilla kävin muutaman kerran ...
Siellä nousi pari ahaa elämystä ja sen jälkeen aloin pikkuhiljaa kohtaus kohtaukselta hallitsemaan sitä omaa rauhottumista. En edes muista kuinka kauan niitä kesti, tai kuinka monta kohtausta koin, mutta ne loppuivat jokatapauksessa.
Siitä keksin ottaa tatuoinnin, mikä muistuttaa mua ottamaan rauhallisesti ja hengittämään syvään.





Toinen tatuointini on mun veljenpojan muistolle.  Tony Christian kuoli vuonna -09. Meillä ei ollut ikäeroa kun kolmisen kuukautta. Hän oli niin tärkeä ihminen meidän kaikkien elämässä, ja hänen kuolemansa tuli täysin puskista. Tullaan aina muistamaan hänet <3

Tän näkönen oli tatuointi seuraavana päivänä ottamisesta :)
Ja nykyään se näyttää tältä:






Kolmaskin tatuointi on jo tiedossa! olen haaveillu ottavani tatuoinnin ch:sta. Ehkä jalanjäljet, tai jotain muuta. Se on vasta idea tasolla, joten ihan tässä kuussa sitä ei tulla mun iholla näkemään, mutta kyllä mä jonain päivänä keksin millasen siitä haluan! :)





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti