2015/06/16

Oma maa mansikka, muu maa mustikka..?

Suomalainen... ulkomaalainen...

Mä olen kuullu 15 vuotiaasta asti tuntemattomilta ihmisiltä kysymyksen: " Ootko sä ihan suomalainen?" Ekan kerran se oli rautian kassa Hämeenlinnassa. Menin ihan mykäks kysymyksestä. Kuka edes kehtaa kysyä noin? :D


Vastasin et "ihan suomalainen olen..." ja jäin vähän ylpeeks siitä kysymyksestä sit jälkeenpäin. Suurimmaks osaks se tietty vaan nauratti :D

Mut sit on tullu uudestaan näitä. Prisman kassalta, baarissa (tää on ehkä suosituin), juhlissa, ja muistaakseni kerran ihan torilla!

Baarissa eräs herrasmies anto jopa vaihtoehdot. Sano et en missään nimessä ole suomalainen. Se oli nöynöy... Joko espanjalainen tai venäläinen. En tiä mistä nää tuli, mut valkkasin näistä kahdesta vaihtoehdosta espanlajaisen... Mitä nyt on venäläisiä naisia nähny niin.... MUTTA herra sanokin siinä sitten et se venäläinen- kommentti oli myös kohteliaisuus. Ovathan ne naiset aina ihan vimosen päälle laitettuja ja kauniita olentoja.

Nojuu... miten vaan :D Omia kauneusihanteita ei ihan venäläinen nainen vastaa, jos saa näin pinnallisesti sanoa. Tämäkin on tietysti VAIN mun oma mielipide, Itse olen aina pitänyt etelä-amerikan ja latinokansan naisia erityisen kauniina. Ei italian ja espnajankaan naiset  kaukana siitä ole :)


Mutta nyt viime viikonloppuna tuli ihan huippu, Mun vanhemmat istu vieressä, kun eräs nainen tuli sanomaan että oletpas eksoottisen näköinen, etkä ainakaan suomalainen.
Jäi siinä ihmettelemään että onko vauvat vaihtunu synnärillä kun vanhemmat on noin taviksen näkösiä kuitenkin :D

ISRAELILAISEN NÄKÖISEKSI SITTEN KUTSUTTIIN. Kuulemma niin paljon samaa näköä. Kyllä. näin se on. Itse en olis kyllä tätä yhtäläisyyttä nähnyt ilman tämän avuliaan naisen kommenttia. :D

No en tiä. Omasta mielestä mun pärstässä ei ole mitään ihmeellistä... Ja omasta mielestä OLEN suomalaisen näköinen.

Mutta jokaisella tietysti se oma mielipide on, ja kunnioitan sitä. Joten mennään nyt sitten tällä eksoottisella naamalla eteenpäin ja naureskellaan jos tulee eteen vielä erikoisempi kansalaisuus-vaihtoehto tälle suomalaisuudelle ;)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti