2015/11/29

"Päivää, onko Suunnittelupalvelu-Laurén puhelimessa? Halusin lähteä tarkastamaan nuo tiedot oikein..."


Näin alkoi puhelu minulle Suomen numerokeskukselta. Tästä yrityksestä on varoiteltu moneen otteeseen netissä eri yrittäjien toimesta. Heidän myymisensä on moraalitonta ja rimaa hipoen laillista. 
Mies siis soitti minulle aloittaen kysymällä onko oikea henkilö puhelimessa. Ja kun vastasin kysymyksiin "kyllä" se ilmeisesti sitten oli myöntävä vastaus että haluan tilata heiltä palvelun sähköiseen puhelinluetteloon... Törkeäää toimintaa ihan oikeasti!

Puhelu meni jotakuinkin näin:

"Hei onko suunnittelupalvelu-laurenin Heini Laurén puhelimessa?"

"Kyllä" 

"Hienoa halusin lähteä tarkistelemaan vielä noita teidän tietoja että ovat varmasti oikein meillä"
( Osoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero sekä kotisivujen osoite.
Tämän jälkeen hän kävi läpi mainospuheen tuotteesta.)

"Hyvä tämä on tällä selvä, kiitos tilauksestanne. Lähetämme laskua teille tulemaan."

"En halua tilata mitään! En tilaa mitään."

"Mutta tarvitseehan teidän saada uuden yrityksenne tiedot hyvin näkyville ja esille. Tässä tuotteessa se olisi kuitenkin siellä ja plaa plaa..."

" En tilaa mitään"


Puhelu loppui. 

Missään vaiheessa minulta ei kysytty että "laitetaanko tulemaan?" niinkun rehellisessä puhelinmyynnissä tehdään AINA. (tein sitä työkseni nuorena pari vuotta)

Tämän jälkeen tuli lasku postissa... Kyselin neuvoja että mitä pitäisi tehdä. Sain vastauksen että anna olla, se on kuitenkin väärin perustein tehty koko lasku. No minä annoin olla. Kunnes tuli maksumuistutus! 
Siinä vaiheessa laitoin sähköpostia laskulla olevaan s.posti osoitteeseen, mutta ylläripylläri se posti poukkosi samantien takaisin. Sähköpostiosoite ei ollu toiminnassa kun ei saanut läpi postia kaiketi...

No kului noin viikko..? Niin postiin tipahti Intrum justitian perintäkirje Suomen numerokeskukselta.. MITÄ VI**UA sanon vaan. Siinä vaiheessa meni hermot. Soitin intrumiin ja selitin tilanteen. sain vastaukseksi: " Täällä näkyykin merkint, että jos asiakas kiistää tilanneensa tuotteen/ palvelun, perintä lopetetaan riitaisena, ja palautetaan suomen numerokeskukselle"

ARGGHH, kiukuttelin siinä maailman ystävällisimmälle asiakaspalvelijalle siitä kuinka tällaset pitäisi kieltää kokonaan. Ja siinä hän kertoi myös kuinka on ihmetellyt että yritys on pystyssä vielä, Mutta kyllähän ihmiset sieltä tyhminä oikeasti tilaa kyseistä palvelua... 


No! Se asia onneksi selvisi. Suomen numerokeskuksen asiakaspalvelustakin vielä oikein soiteltiin perään. Kerroin ammattimaisen rauhallisesti kuinka en ollut missään vaiheessa puhelinkeskustelua tilannut heiltä mitään.. " Te ette siis tehnyt sopimusta Oskarin kanssa 9.10. tapahtuneessa puhelinkeskustelussa?" 

NOEN!! prkl... Näitähän soitteli sitten jatkuvasti sen jälkeen. Mutta kun tiesin jo siinä vaiheessa mistä oli kyse, osasin ottaa heidät paremmin vastaan... osasin olla tilanteen tasalla ja laittaa myyjille jauhot kurkkuun heti. 

Ymmärrän kyllä miksi ihmiset menee näihin lankaan. Minä en onneksi mennyt, ja nyt haluan varottaa kaikkia muitakin näistä. Nämä ovat huijareita! Jos tilaatte heiltä palvelun / tuotteen, he laskuttavat teitä turhasta. 

Minulle soitteli siis ainakin tällaisista: 118, Suomen numerokeskus, Forssan yrityshaku, Suomen yrityshaku yms.. mihinkään en lähtenyt, vaikka nämä kaikki ei nyt oliskaan huijareita.. 

<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti