2015/11/20

Mitä joululle on tapahtumassa?

Tai oikeastaan mitä MULLE on tapahtumassa? 
Joulu ei tunnu tärkeältä. Päinvastoin, olen alkanut tuntee vihaa, katkeruutta kun muut laittavat kuvia joulukoristeista, valoista ja  jopa pystyttämistään kuusista! Jotka on tietysti niitä maailman kauneimpia ja juuri sitä mitä itsekin haluaisin... Olen alkamassa vihata joulua ja sen odotusta!
Ja miksi? 

Olen kateellinen.

Kuulitte oikein, olen kateellinen siitä kuinka muut saavat valmistella joulua ja minä en. Koska nykyiseen asuntoon ei ole mitään järkeä ripustella joulukoristeita, koska ne joutuisi kuitenkin siirtämään muutossa uuteen asuntoon. Ja uuteen asuntoon ei missään tapauksessa voi viedä mitään koristeita. Ne olisi vaan tiellä / tuhoutuisivat remontin tiimellyksessä! 

Huoh.. Tiedän tämän kuulostava naurettavalta, varsinkin ihmisten korvaan jolle joulu ei ole mitenkään erikoinen. Mutta mulle on. Mä rakastan joulua! Kaikkea siinä! Sen odotusta, lahjojen pohtimista tarkkaan jotta lahjan saaja varmasti rakastaisi lahjaansa, kotia jouluna, koska se tuntuu silloin juuri erityisen kodikkaalta ja lämpimältä, jouluruokien ja herkkujen suunnittelua ja tekemistä, ja niiden tuooksu leijailemassa kotona vielä seuraavana päivänäkin!? Kaikki ihanat piristävät jouluvalot jotka ihmiset ripustavat kanssaeläjien iloksi ulos näkyville, perheen kesken jaettuja hetkiä joulusaunassa ja aterialla. Jouluohjelmien katsominen televisiosta, joululaulujen kuuntelua yms yms.. Lista jatkuu loputtomiin.

Mitä mä teen?

En ole hankkinut ainuttakaan joululahjaa, ja se stressaa mua. Mua ahdistaa ja masentaa ajatus etten ripusta tänä vuonna ainuttakaan joulukoristetta mihinkään :( 
Itku tässä meinaa tulla, pakko lopettaa kirjottaminen ja asian ajattelu etten ala itkemään. R saattais luulla mua hulluks, enkä usko että itku loppuis ihan heti...





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti