2016/09/18

Jooga





Olen löytänyt vanhan harrastuksen uudelleen <3 (ei se kyllä oikeastaan mihinkään kadonnut)

Oon aina pitänyt meditoivia ja joogaavia ja muutenkin hengellisiä ihmisiä jotenkin onnellisimpina. Sellainen käsitys on ollu mulla jostain syystä. He ovat rauhallisempia. Seesteisempiä. Ihan ku ne olis tajunnu jotain mitä muut ei ole ja pimittävät tietoa itsellään :D 

Jooga on Intiassa tuhansien vuosien aikana syntynyt monimuotoinen menetelmä. Alun perin jooga oli kokoelma Intian uskontojen pelastusopillisia ja maagisia menetelmiä. Nykymuotoinen jooga kehittyi 1800-luvulla fyysiseksi harjoitukseksi, se levisi Intiasta länsimaihin, ja sen maagisuskonnollinen merkitys väheni. Joogaan kuuluu nykyisin asentoharjoituksia ja meditaatiota, ja sen harjoittaminen on monille kehollista terapiaa ja rentoutumista.


Olen halunnut päästä siihen pisteeseen että sisältä on niin hyvä olla että pystyy suojautumaan sillä ulkoisia pahoja asioita vastaan. 



Kokeilin joogaa ensimmäistä kertaa ohjeistetulla tunnilla monta vuotta sitten. Muutaman kerran ehdittiin käymään kurssilla kunnes se loppui. Ostin muistoksi jooga dvd:n jossa oli perussarjat. Kolmella eri vaikeusasteella. Olen sen avulla tehnyt kotona jooga harjoituksia sillon tällön, mutta valitettavan harvaan on ne kerrat jääny. 

Nyt löysin kotikaupungistani jooga kurssin jolla päätin alkaa käymään! 

Se on kerran viikossa, joka on mun makuuni tarpeeksi, ainakin tähän vaiheeseen. En halua että juoksen jossain montaa päivää viikossa. Kerran on jo käyty "joogaa aloittelijoille" tunnilla ja sain kovan muistutuksen siitä kuinka huono tasapaino mulla on ja kuinka en veny enää mihinkään asentoihin :D 

Mutta pikkuhiljaa se alkaa sieltä taas muistumaan kehossakin :)

Mukavaa alkavaa viikkoa <3



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti