2016/01/22

Guinness kakku

Guinness suklaakakku suolaisella kinuskikastikkeella. 
No sehän kuulostaa ainakin mun korvaani taivaalliselta!
Ja kun näin kuvan tästä jumalaisesta herkusta, olin myyty. Halusin kokeilla sitä, ja uskoin 
sen olevan R:n  ki mieleen :)

kuva pinterestistä
Meinaan katsokaa nyt tota kuvaa! Se on täydellinen!

No.. Sanomattakin selvää tietysti ettei mun tekeleeni tulisi näyttämään tolta, mutta uskoin taitoihini sen verran että se näyttäisi MELKEIN samalta. Voi kuinka väärässä olinkaan...


Tässä kuva täydellisestä kakusta, ja mun kakusta....


Siis en ensinnäkään löytänyt guinness kaljaa kaupasta enkä alkosta... Otin keisari merkkisen tumman oluen sen sijaan. joten sekin ehkä vaikutti kakun väriin. Sillä mun kakusta ei tullut läheskään niin tumma kuin alkuperäismallikakusta... :D 

LISÄKSI, erilainen kakkumuotti. Se vaikuttaa aina. LISÄKS en malttanut odottaa kinuskin jäähtymistä tarpeeks, joten se ei oikein halunnut jäädä kakun päälle yhtä kauniisti kuin toisessa kuvassa... LISÄKSI mun kinuski on tummempaa, koska tein sen kerma-siirappi- fariinisokerista. Kun sitten taas toisen kakun ohjeessa oli kermaa- tomusokeria- ja jotain. Eli paljon vaaleampia aineksia. 

No entäs sitten maku?
L-o-i-s-t-a-v-a. Kakku oli täyteläinen, voimakas, pehmeä ja makea. Olut ei maistunu läpi oikein ollenkaan, pikemminkin vain vahvana taustamakuna. 
MUTTA, olin ihan tyytyväinen.. Eka kerta ei ikinä onnistu muutenkaan. Vain tekemällä oppii jne jne.. Joten teen joskus vielä uudestaanki ehdottomasti tämän kakun. Ja suosittelen! 

Tosin kakusta liikkuu erilaisia reseptejä. Omani otin täältä, ja kinuskikastikkeen ohjeen täältä



Ei muuta kun nauttimaan! 
<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti