2015/08/20

*Ruuhkavuodet? Entäs ruuhkakuukaudet?

Kun ruuhkavuosista puhutaan, mun mieleeni tulee heti perhe, jossa on useampi alle kouluikäinen lapsi, joilla on kaikilla omat harrastuksensa, ja vanhemmilla on omansa, eikä sellaista rauhallista hetkeä siinä talossa ole kuin keskiyöllä. Mutta onhan sellasta ruuhkasta aikaa mullonkin. Esim meillä tulee tämä syksy oleman tähänastisesta taipaleesta kiireisintä ja stressaavinta aikaa.

Mulla alkaa näytelmän harjoitukset Forssan teatterilla, Talon osto ja remontointi, sekä työt, päivähoito ja muut menot siihen päälle...

Teatterin harjoituksia on PALJON, lisäksi näytökset päälle. Ja mua on syyllistetty siitä että olen mennyt mukaan. Siitä etten näe ch:ta sitten moneen kuukauteen ollenkaan! 
Harjoituksia on 3-4 kertaa viikossa 2h kerrallaan. Olen yrittänyt selittää että tulen kyllä olemaan pojan kanssa! Haen hänet tarhasta normaalisti, ja ehdin syödä hänen kanssaan ennenkun menen teatterille, ja kotiin tulen niin että ehdin laittaa hänet nukkumaan. Lisäksi viikonloput ovat vapaita kokonaan. Ainoastaan näytöksiä on viikonloppuisin sitten. 



Heidän on hyvä arvostella kun ovat itse kasvattaneet lapsensa, niin että korjaavat asioita nyt lapsenlapsensa kanssa... Mun isänikin kertoi mulle juuri kuinka kaduttaa ettei ollut mun ja mun siskoni kanssa niin paljoo. Omat harrastukset veivät enemmän aikaa.. Joten hän viettää lapsenlapsensa kanssa nyt aikaa, ja korjaa niitä menneisyyden vihreitä mitä on tehnyt. Mutta että hän vertaa sitä kuinka hän monta vuotta kävi ennemmin salilla kuin oli kotona meidän kanssa siihen että mä näyttelen teatterilla näytelmässä ja olen kotoa pois enemmän sen muutaman kuukauden? Tuntuu pahalta kun oma isä syyllistää tollasesta. Tuli jopa mieleen että olenko haukannut liian suuren palan? 

Mutta olen jo vuosia halunnut sinne lavalle! Ja kun omia unelmiaan pitäisi tavoitella niinkun oikeasti. Niin sitten kun sitä teet, saat kuraa niskaan ja syytöksiä että olen huono vanhempi, koska hankin itseni tällaiseen kun lapsi on niin pieni?!?! 

Kun ei ole ollut MITÄÄN omia harrastuksia lapsen ensimmäisten 3 vuoden aikana, ja nyt sellaisen hankkii hetkeksi, niin en usko että saan Vuoden 2015 huonoin vanhempi- pokaalia vielä hetkeen kuitenkaan...

Kun lupauduin tähän tulevaan näytelmään, kysyin R:ltä siihen lupaa. Tietysti kysyin. Koska mun oleminen teatterilla tarkottaa sitä että R on ch:n kanssa sen aikaa, ellei isovanhemmat ota luokseen välillä. 

Kyllä tästäkin selvitään. Helposti! Ihmiset on mun ympärillä suurennellu tätä juttua. Tuleehan tämä olemaan raskasta.. Mutta sen väsymyksen läpi ollaan ennenkin puskettu ja pahemmastakin selvitty.  Jouluun mennessä kaikki on sitten tehty, ja voidaan keskittyä rauhoittumiseen omassa uudessa kodissa perheen kesken :) <3 
(tämä se haave ainakin on) :D 



2 kommenttia:

  1. Älä edes kuuntele jos joku tuommosia puhuu! Mun mielestä on hienoa että sulla on mahollisuus pitää omaa aikaa ja tehä just sitä mistä unelmoit. Ei se lapsi rikki mene jos on muutaman tunnin pari kertaa viikossa susta erossa. Itse tiedät parhaiten <3

    VastaaPoista