2014/10/16

Päiväkoti elämää

Niin kai kaikilla tai ainakin useimmilla, mutta meillä nyt ainakin menee niin että tämä rakas uhmaikänen lapsi antaa äidin kärsivällisyyden kasvaa ja kehittyä kotona jatkuvasti. On päivä kun mikään ei ole hyvin, tai vaikka olisikin niin silti täytyy vähän kiukutella!
Onneksi, on kyseessä ns "helppo lapsi" joten meilläkään ei ole näitä kiukutteluita kun ihan vaiheittain. Ehkä pari kertaa viikossa.

Mutta tarhantätien kanssa kun puhutaan millainen ch on siellä päivän aikana; Hymypoika!! Se on heidän lempinimensä kultamussukalleni. Siellä ei ole ikinä mitään ongelmia, vaan poika on reipas, tottelevainen ja iloinen tarhassa!

Aamuisin tarhantädit näkevät pienen pilkahduksen pojasta mikä meillä kotona on, sillä tasan sen ajan kun äiti on siinä vieressä sanomassa hei hei, niin ch:lla on näytös päällä. Ei halua mennä leikkimään, ei halua sanoa heihei, itketään, jäädään nurkkaan "piiloon" ja itketään äitin perään kun äiti lähtee. Kerran unohdin viedä kansion mukanamme aamulla tarhaan. Ja kun olin ch:n sinne jättänyt itkemään niin kipasin vielä nopeasti hakemaan kansion tädeille tarhaan. Mulla kesti rehellisesti korkeintaan kaks minuuttia hakea se kansio. Ja ch meni siellä jo ihan niinkuin ei olisi just  kakminuuttia sitten vääntäny porua ja huutanu äitin perään...
kuva lainattu netistä.


Mutta tuosta päiväkoti valinnasta olen ollut aina sitä mieltä että haluan omat lapseni Päiväkoti Augustiinaan. Ennen vanhaan se oli keskustan päiväkoti, mutta sitten joillain päättäjillä oli ongelmia sen nimen kanssa sillä se toi ehkä heidän mielestään Keskustan puolueen liian selvästi.


Mulle päiväkodin valinnassa oli muutama kriteeri. Päiväkoti augustina oli paras valinta meille, henkilökohtaisen historian vuoksi, lisäksi tiesin vaan jostain että ch tulisi tykkäämään tuolla tarhassa olostaan! Siellä on isot tilat, uutta puuhaa joka päivä/joka viikko ja mieluisia uusia kavereita :)






Siellä olivat päässy leipomaan kaurakeksejä, muovaamaan siilejä kirjasta katsotun mallin mukaan savesta ja kaikesta metsäretkeltä löytämästään lisämateriaaleista :)
Lisäksi joka viikko he pääsevät retkelle jonnekin lähimaastoon, on jumppa ja lauluhetkiä isossa salissa yms <3



upea siili tuli!

Olen 100% tyytyväinen valintaani päiväkodin suhteen. Olen itse ollut siellä tarhassa hoidossa, mun sisarukset on olleet siellä, mun isäni on ollut siellä ja jos en kamalasti valehtele niin sanoisin että mun isoisänikin on ollut tuolla samassa tarhassa lapsena. Sekin tietysti painoi tosi paljon valinnoissa.

Lisäksi talossa on ihana tunnelma! Heti kun kävelee sisään, tai edes seisoo talon edessä pihalla, niin tulee nöyrä, kotoisa ja kunnioittava olo taloa kohtaan. Siinä se on seissyt ja palvellut ties kuinka monta vuotta. Ties kuinka monta pientä suloisuutta on sen käytävillä juossut, sen suojassa nukkunut päiväuniaan ja palannut retkiltä syömään mahansa täyteen lämpimään ryhmän huoneeseen :)

Olen onnellinen että saamme viettää seuraavat reilu neljä vuotta tehden yhteistyötä päiväkoti augustiinan henkilökunnan kanssa kasvattaen tuon pirpanan reippaaksi nuoreksi lapseksi :) <3

vanha kuva viime kesältä :)







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti