2013/02/19

Eko Mama


Oon omaks ihmetykseks ruvennu ajatteleen enemmän ympäristöö, ja meidän talouden esim jätteiden käsittelyä. On jopa ollu pieni morkkis kun ei kierrätetä ja kaikki lasipurkit, biojäte ja yleisjäte on sekasin yhdessä roskiksessa. Meillä on pihassa komposti niin oon sinne nyt viikon ajan vieny biojätteitä, mut hankalaa on kun en oo hankkinu vielä erillisiä roskiksia kaikille jätteille. Täytyy käydä kaupassa ja hankkia kaks erillistä roskista. Pienempi roskis biojätteille ja isompi yleisjätteille ja paperit ja pahvi pystytään ite polttamaan muurissa. Lasit ja metalli täytyy jotenki vielä sumplia.

JA olen alkanu tekeen soseita chrisulle. Hedelmä ja marjasoseita menee niin paljon, puurojen kans ja välipalana et aloin tekeen niitä ite. Oon aina miettiny et siinä olis niin kauhee homma etten jaksais tehdä ite soseita lapselle. Mut mikä fiilis kattella kuinka lapsi syö soseita mitä ite on tehny ja tykkää niistä tosi paljon! Ruoka soseita oon tehny sillai aina välillä ja aina kun lähdetään jonnekin niin otan kauoan soseita mukaan. Ne on niin näppäriä kuitenkin kun ollaan liikkeellä. :)

Plus askartelin pihalle pienen kimpun tulppaaneista ja koivunoksista :) Pistin ne matalaan lasiin ja vähän lunta reunoille ja kimpun päälle. Siitä tuli tosi nätti!!
Toi tulppaanikuva ei liity siihen mut valkosia tulppaaneita siinäkin oli :)
 Tulppaanit kuvastaa mulle just tätä aikaa. Kun vielä on talvi, mutta kevät lähestyy koko ajan kovempaa :)
Seuraavat kukat sillä aikajanalla olis sit kai narsissit ja sit toukokuussa omenan, kirsikan ja luumu puun kukat <3 Ne vasta kauniita on! :)

Voi kun tonne pihalle pääsis jo tonkimaan! Oon osallistunu Puutarhasuunnittelu- kurssille. Kertoja on ollu vasta kaks, mut siellä saa unelmoida ja suunnitella valmiiks et mitä tehdää, mihin kohtaan ja millä kasveilla pihaa korsitetaan. Voi jee! Tulis jo kesä :))))))




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti